|
REFLEKTIRAJUĆE OZNAKE POVEĆAVAJU SIGURNOST U PROMETU
Više je od 90 posto teških, dugih i sporih vozila nepropisno
označeno
Prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila, u prometu, teška,
duga i spora vozila trebala bi biti označena reflektirajućim pločama
homologiranih u skladu s pravilnikom. Praksa pak pokazuje kako najveći
dio takvih vozila prolazi tehničke preglede s oštećenim oznakama
postavljenih na krivim mjestima koje nisu udovoljile stroge homologacijske
standarde. To izravno povećava rizik prometnih nesreća jer su neoznačena
teretna vozila opasni sudionici u prometu radi svojih gabarita i
manje brzine.
Odnedavno je nabava tih ploča olakšana
u Hrvatskoj zahvaljujući tvrtki GRAFEX-trade
čiji je proizvod zadovoljio europske homologacijske zahtjeve, a
prošli je tjedan bilo predstavljanje u novim prostorijama Centra
za vozila Hrvatske. U suradnji s tvrtkom 3M, koja je 1939. izumila
reflektirajući materijal, nakon dvije godine rada i 140 ispitivanja, GRAFEX-trade je prvi u
Hrvatskoj uspio ishoditi homologacijsku dozvolu.
Cijene hrvatskih
oznaka
Postavljanje reflektirajućih ploča
ovisi o fizički raspoloživoj površini na stražnjoj strani
vozila, o njegovoj duljini, težini i namjeni. Veleprodajna
cijena jedne oznake za teška vozila (najveće dopuštene mase
veće od 12 tona) iznosi 126 kuna, za duga vozila (duljina
im prelazi osam metara) 143 kuna. Za spora vozila (ne mogu
se kretati brže od 30 km/h) cijena je 204 kune. (dnč) |
- Naš proizvod ima 18 mjeseci jamstvo
i osiguran mu je servis, a vozila koja su označena tim pločama vidljiva
su i s udaljenosti od 1000 metra što drugim sudionicima u prometu
daje dovoljno vremena za reakciju. Sada je stanje takvo da više
od 90 posto teretnih vozila prolazi tehnički pregled iako imaju
ploče napravljene negdje u ilegalnoj proizvodnji od običnog pleha
koji već nakon dva mjeseca izgubi boju. Vozač takav kamion ne može
se vidjeti na vrijeme, a posljedice sudara su uvijek fatalne za
putnike u osobnim vozilima - upozorava direktor GRAFEX-trade
Josip Bengez.
Premda su dobili sve potrebne dozvole, njihov proizvod, istaknuo
je Bengez, nema šanse na tržištu ako ih ne zaštiti državni inspektorat.
Naši trgovci, naime, kupuju reflektirajuće ploče stranih proizvođača
loše kvalitete i bez deklaracija što prema Zakonu ne bi smjeli držati
ni na skladištu. Uz to, vlasnici teretnih i sporih vozila oznake
ne smiju postavljati sami budući da se kod ugradnje također moraju
zadovoljiti propisi - pripremanja podloge, postavljanje na točno
određenim mjestima...
Za reflektirajuće oznake interes bi
svakako trebali pokazati autoprijevoznici te osiguravajuća društva
koja bi trebala plaćati basnoslovno visoke odštete ako je u sudaru
nepropisno označen kamion. Tome se na Zapadu itekako pridaje važnosti
budući da su istraživanja pokazala kako su označena vozila smanjila
broj naleta straga za 50 posto. (dnč)
|
|
- 40 stopa za regatu i čarter
- ACI Match Race Team bez Bašića
- AUTO MOTO
- Čip kartice umjesto kovanica
- Do veljače 100.000 DEM za nezbrinutu
djecu
- Kolumna
- Lijep i praktičan
- Prekupcima zarada, naivnima škola
- Skupa vozačka samouvjerenost
- Studeni u znaku VW-a
- Više je od 90 posto teških, dugih
i sporih vozila nepropisno označeno
- Za voditelja tečaj, za skipera ispit
- Zbog slabe prodaje trgovci dižu kredite
- Zlatko Kadrnka i Ina na Paris - Dakar
2001.
| |