12. Prosinca 2000.
Naslovna


Hrvatska
Svijet
Zagreb
Tisak
Plus
Kultura
Sport
Crna kronika
Horoskop
Odvjetnik
Treća dob
Mozaik
Stil
RTV
Zanimljivosti
Vrijeme
Prognoza za nautičare


Redakcija
Marketing
Dopisništva
E-mail adrese
KORISNI LINKOVI


 SIGURNOST PROMETA
REFLEKTIRAJUĆE OZNAKE POVEĆAVAJU SIGURNOST U PROMETU

Više je od 90 posto teških, dugih i sporih vozila nepropisno označeno

    Prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila, u prometu, teška, duga i spora vozila trebala bi biti označena reflektirajućim pločama homologiranih u skladu s pravilnikom. Praksa pak pokazuje kako najveći dio takvih vozila prolazi tehničke preglede s oštećenim oznakama postavljenih na krivim mjestima koje nisu udovoljile stroge homologacijske standarde. To izravno povećava rizik prometnih nesreća jer su neoznačena teretna vozila opasni sudionici u prometu radi svojih gabarita i manje brzine.
    Odnedavno je nabava tih ploča olakšana u Hrvatskoj zahvaljujući tvrtki GRAFEX-trade čiji je proizvod zadovoljio europske homologacijske zahtjeve, a prošli je tjedan bilo predstavljanje u novim prostorijama Centra za vozila Hrvatske. U suradnji s tvrtkom 3M, koja je 1939. izumila reflektirajući materijal, nakon dvije godine rada i 140 ispitivanja, GRAFEX-trade je prvi u Hrvatskoj uspio ishoditi homologacijsku dozvolu.
Cijene hrvatskih oznaka
    Postavljanje reflektirajućih ploča ovisi o fizički raspoloživoj površini na stražnjoj strani vozila, o njegovoj duljini, težini i namjeni. Veleprodajna cijena jedne oznake za teška vozila (najveće dopuštene mase veće od 12 tona) iznosi 126 kuna, za duga vozila (duljina im prelazi osam metara) 143 kuna. Za spora vozila (ne mogu se kretati brže od 30 km/h) cijena je 204 kune. (dnč)
    - Naš proizvod ima 18 mjeseci jamstvo i osiguran mu je servis, a vozila koja su označena tim pločama vidljiva su i s udaljenosti od 1000 metra što drugim sudionicima u prometu daje dovoljno vremena za reakciju. Sada je stanje takvo da više od 90 posto teretnih vozila prolazi tehnički pregled iako imaju ploče napravljene negdje u ilegalnoj proizvodnji od običnog pleha koji već nakon dva mjeseca izgubi boju. Vozač takav kamion ne može se vidjeti na vrijeme, a posljedice sudara su uvijek fatalne za putnike u osobnim vozilima - upozorava direktor GRAFEX-trade Josip Bengez.
    Premda su dobili sve potrebne dozvole, njihov proizvod, istaknuo je Bengez, nema šanse na tržištu ako ih ne zaštiti državni inspektorat. Naši trgovci, naime, kupuju reflektirajuće ploče stranih proizvođača loše kvalitete i bez deklaracija što prema Zakonu ne bi smjeli držati ni na skladištu. Uz to, vlasnici teretnih i sporih vozila oznake ne smiju postavljati sami budući da se kod ugradnje također moraju zadovoljiti propisi - pripremanja podloge, postavljanje na točno određenim mjestima...
    Za reflektirajuće oznake interes bi svakako trebali pokazati autoprijevoznici te osiguravajuća društva koja bi trebala plaćati basnoslovno visoke odštete ako je u sudaru nepropisno označen kamion. Tome se na Zapadu itekako pridaje važnosti budući da su istraživanja pokazala kako su označena vozila smanjila broj naleta straga za 50 posto. (dnč)
  • 40 stopa za regatu i čarter
  • ACI Match Race Team bez Bašića
  • AUTO MOTO
  • Čip kartice umjesto kovanica
  • Do veljače 100.000 DEM za nezbrinutu djecu
  • Kolumna
  • Lijep i praktičan
  • Prekupcima zarada, naivnima škola
  • Skupa vozačka samouvjerenost
  • Studeni u znaku VW-a
  • Više je od 90 posto teških, dugih i sporih vozila nepropisno označeno
  • Za voditelja tečaj, za skipera ispit
  • Zbog slabe prodaje trgovci dižu kredite
  • Zlatko Kadrnka i Ina na Paris - Dakar 2001.


Copyright (C) by Večernji list